TARIMKON olarak, 2012 yılında ulusal ve uluslararası pazarlama, pazar araştırmaları ve danışmanlık hizmetleri sunmak amacıyla sektör temsilcilerine yönelik olarak kurulduk. 2023 yılına kadar, sadece üyelerimize uluslararası alanda pazar araştırmaları yaparak, sektöre raporlar sunuyor ve üreticileri ile alıcıları bir araya getiriyorduk. Ancak üreticilerimiz, uluslararası pazarda dil, kültür, sürdürülebilirlik, kalite, standart, gümrük ve lojistik gibi birçok sorunla karşılaşıyordu.
Bu nedenle, uzaktan, online veya masa başı pazarlama yöntemleri yeterli sonuçları vermiyordu. Alıcıların güvenini kazanmak ve bu sorunları çözmek için, alıcıların ülkelerinde fiziksel bir yapıya sahip tüzel kişilik showroom ve satış ofisleri açtık. Bu showroom ve satış ofislerinde üreticilerin ürünlerini sergileyebilmeleri, numune ve depolama alanlarına erişebilmeleri için 365 gün boyunca açık fuar konseptli showroomlar oluşturduk. Alıcılar, ürünleri görebilir, dokunabilir ve kaliteyi hissedebilirler. Özellikle gıda ürünleri için tatma imkanı da sağlıyoruz. Ayrıca, üreticilerimiz ve alıcılar arasında yüz yüze pazarlama fırsatları sunuyoruz. Kısacası, her iki taraf için hizmet veren bir DIŞ TİCARET VE PAZARLAMA DEPARTMANLIĞI oluşturduk. Bu departmanlarımız sayesinde alıcı sadece pazarın istediği kalite ve standartlarda sürdürülebilir bir üretime odaklanıyor, alıcı ise kendi dağıtım deposuna kadar ürünlerin teslim edilmesinin keyfini yaşıyor.